Monday, June 2, 2008

Aku dan Mr. Dolfin

Setelah bergelar tunangan orang. Aku merasakan perbezaan di dalam hubungan kami nie. Entahlah. Kalau dulu aku sering bergaduh dengan dia. Dating.. jgn cakap lah.. leh dikira.. susah benar nak date. Beramah mesra..ermm hanyalah di msg. Kalau berjumpa pun hanya lah di meja makan. Bercakap sambil makan dan masing masing pulang buat hal sendiri.Masing masing mempertahankan ego sendiri, masa pribadi sendiri, kawan sendiri. Apa yang berlaku dalam tv mengenai cinta, kemesraan masa bercinta semuanya palsu dalam drama percintaan aku nie.. Hidup kami ini lebih kepada .. mine our own bussiness.

Bermula detik dan ketika ini.. aku x mau lagi panggil dia ..pakwe atau si menggong atau org tua atau apa apa jer.. Kini aku menggelarkan dia sebagai Mr. Dolfin..heheheh

Entah dimasa silap nyer atau di mana hikmahnya. Tuhan maha mengetahui segala2nya. Bermula detik bergelar tunang.. seperti satu perasaan yang x boleh digambarkan dan dihuraikan hadir dalam hidup dan perasaan aku nie. Aku x tahu samaada semua ini berlaku pada setiap pasangan lain atau hanya dalam diriku ini. Atau adakah cicin dijari aku ini mempunyai kuasa yang menyalurkan aura ke hati ku.. adehhh aku x mengerti. Aku rasa perkara ini pun berlaku pada Mr. Dolfin ku. Cuma kami x pernah membincangkan hal ini.. Cuma dapat merasainya.

Seperti satu kuasa yang hadir dalam diriku... aku menjadi seorang yang tabah dan rasa macam ada kewajipan dan tanggungjawab aku kena buat. Aku merasakan diriku lain seperti dulu. Aku merasakan diri aku berubah menjadi seorang yang lebih memahami, mendengar, dan lebih lembut hatinya kepada Mr. Dolfin ku. Aku semakin sayang kan dia.. ohh tidak. Aku komfius. Macamana aku boleh jatuh cinta sakan pada dia nie. Segala2nya kini aku buat hanya untuk dia. Walaupun dulu kami x pernah berjiwang n lafazkan kata cinta macam pasangan lain tapi entah macamana kami bertunang juga. Betul betul pasangan giler. Tapi napa tetiba perasaan ini wujud dengan tetiba. Dan napa Mr. Dolfin pun menjadi lain. Berubah tiba tiba. Dari seorang yang suka marah marah, bertndak ikut perasaan, x menjaga hati aku, x romantik langsung, x bertimbang rasa, sellfish, pemboros.dan selalu aku kata kan..menggong. akhirnya tup tap tup tap... macam bling bling.. terus bertukar menjadi seorang calon suami yang marvellous.. ..heheheh. Walaupun tetap macam dahulu berjumpa waktu makan jer. Sekali jer dalam seminggu.itu pun dalam 20 mini jer. Tapi situasi dia macam berbeza.. dua dua jadi macam pemalu..hehehe. Macam menjaga hati masing2. Mr Dolfin macam dah jadi caring dan lembut jer cakap nyer sekarang.. kadang kadang buat aku jadi cair n bergetar lutut n jantung.. Aku rasa Mr. Dolfin berubah giler. Rasa bila bersama dia macam selamat jer. Walaupun Mr. Dolfin nampak bekerja keras sgt, komited dalam kerjanya sekarang. Tapi dia tetap melayan aku dengan baik n swit n caring walaupun penat.

Apa yang berlaku aku pun x tahu.. mungkin kah dulu dia hanya nak menduga aku. Ataupun Tuhan telah membuka hati dia ataupun aura ikatan tunang ataupun doa org2 sekelilingku. Aku pun x tahu.. yang pasti episod hidup aku berubah kini. Dan aku pasti sepahit dan sesakit dan terluka hati aku dahulu.. kini tidak lagi. Aku rasa betul betul menemui tulang rusukku and im in heaven... and im fall in love.

No comments: