Monday, June 30, 2008

28 june - Sabtu - Jalan jalan ke Kraf tangan Msia

Pakcik aku dari ari bulan lepas, minggu lepas n ari kamis lepas tel aku byk kali suh aku gie kraftangan Msia suh tgk pameran renjis2.. pameran kawin2 kat Jalan Conlay. Aku pun gielah bertiga. Aku, mak aku n adik aku. Teruja tu...pasai macam2 baju kawin lawa2 ader... hantaran... kek.. pelamin.. bunga telur...wahhh aku rambang mata.. mana nak pick nie. Semuanya lawa lawa.. bila pokcik aku tanya. ko nak yang mana wani.. nak pick fesyen mana. kaler mana. Aku terus blur pasai mata dah rambang. Aku rasa semua aku nak. Pokcik aku suh pick pesyen mana pasai dia yang incharge tuk baju kawin aku nanti. Last2 dia dah tunjukkan baju n konsep pelamin n meja makan mana tuk aku.. well nice tapi baju pengantin aku x berkenan. waaaaaaaaa. Kaler dia x mengancam. So pokcik aku kata. dia akan ubah baju tu.. tuko kasi lip lap.. Best nyer ader pokcik yang best gini... heheheh. Tq pakngah.

Dah pick baju n konsep kawin tu.. aku pie makan.. Wala weiiiii cafe kat sini best ohhhh. x mahai pun.. byk tu penuh mangkuk bosar dengan mee n isi isi dia..Aku makan soto. Mak n adik aku makan mee kari. kuih dia pun sodap.. sungguh gembira aku makan time tu.. brapa kali aku duk membeli cucur ikan bilis dia...heheheh. tambah ngan air soya dia yang yummy yummy..

Lepas makan kita org jalan2 tgk tempat kraftangan.. uiksss ader tempat tuk kaler kaler batik. free plak tu.. apo lagi kita org pun berebut lah n menyibukkan diri main kaler2.. hehehhehe. best ohhh pastu yang kita org buat tu ..leh bawak pulang. Pastu aku gie tempat cop2 batik. adik tu sporting .. dia kasi aku cop kain tu.. hahaha. seronok aku.

Lepas tu kita org saksikan pertandingan gubah tudung pengantin. Pakai mana yang ada di sekitar ajer.. kelakar pun ader. Macam2 tudung n corak tudung yang dorang cuba buat. Tapi masih ader gak yang berpotensi menggubah tudung.

Aku x dapat meluangkan masa yang lama kat pameran tu pasai penat n ngantuk sebab semalam x cukup tido. Lagi pun balik lewat sebab kuar ngan keluarga tunang aku.

Past gi pameran tu. Mak aku shopping barang kat semua house. Pastu gie Mydin subang tuk beli barang dapur. Balik pukul 11.00 malam. Hanya tuhan jer tahu betapa aku penat n ngantuk time tu. Akhirnya malam tu aku tido 'mati'. hahahahahahhaha

So inilah gambar yang aku amik .. x byk pun pasai bateri tel dah nak abis .

nie adik aku tgh mengaler


nie mak aku plak tengah mengaler

nie aku punyer.. wawawawawa

nie plak katil yang aku berkenan ..lawa nyer ..heheheh



summary of the story : semua benda perlu planning dari awal supaya anda tidak blur

6 comments:

shahliza94 said...

alahai....lawo2nya...rasa nak naik plamin lagik skali jer....

Anonymous said...

hehhehehehe. leh buat masa anniversary perkahwinan lah. buat yang gempak2. sebenarnya lagi byk lawa2. tapi x sempat amik gambar

Anonymous said...

nanti dop kawen kak liza pinjam le pelamin dia bergambor kejap.. hahahaha

camne kalo hubby kak liza stuju naik pelamin lg skali tp bkn ngn kak liza... :siol:

Anonymous said...

amboi ayat tempe nak kena chili api

husz_nie said...

muahahahha..
tak mo...

shahliza94 said...

huh...over my dead body 1st...