Thursday, June 12, 2008

4 sampai 6 june

Aritu aku demam n pening pala... dan seperti biasa muka aku ni akan dicop paling malas sekali nak gie klinik. Pagi2 aku dah msg bos aku kata aku mc, demam. Aku pun telan panadol n layan atas katil.tetiba aku sedar ..aku cek tel...uiksss ader mis kol. Napa plak dia tel time aku domam nie.. aku pun msg balik kat mamat yang namanya 'znet' kat dalam hp aku nie. "Ko tel aku ke. napa. Aku demamlah"... dengan rasa malas aku pun tunggu msg dari org nama znet tu.. ingat dia nak balas.'ko demam ke meh aku antar buah stawberi.. buah epal .. air rootbear ke'.. ghuper ghupernya sangkaan aku hampeh belaka.msg yang aku terima.

znet - Hahaha..pemalas
Aku - aku demam lah. hampeh
znet - pemalas
aku - penyibuk

aku ingat dia nak lawan gaduh ngan aku lagi kat msg .. upernya dia dah sonyap...hahahahha.

sekali dapat plak lagi satu msg dari org namanya tempe
tempe - muah. leh cepat sembuh

aku malas balas msg dia.. hanya senyum n jawab dalam hati.. kasi muahhh kasi buah pear time nie best gak nie...heheheheh

tot tot.. hp aku bunyi msg lagi.. geramnya aku..persallah pagi2 nie ramai plak yang nak contact aku nie.aku bukak msg n terus tersenyummm.. rupa rupanya from my mr.dolfin

Mr. dolfin - hai yang .. sibuk ke kijer
aku - demam. mc nie
Mr. dolfin - dah gi klinik?
aku - malas
Mr. dolfin - jgn cakap malas makan ubat ... dah makan ubat belum nie
aku - dah
Mr. dolfin - nak apa apa ke.. nanti abang antar
Aku - tak mau
Mr. dolfin - kalau nak apa2 bg tahu abang yer. Dah makan ke belum
Aku - x selera
mr. dolfin - dah sihat sikit makan yer..


Rasa syok plak bila demam nie.. rasa macam leh manja..heheheh.. tengahari mr. dolfin tel aku.. tanya lagi.. msg lagi.. sampai kemalam x benti msg.. aku rasa macam nak domam selalu jer... heheheh. leh manja2.

esoknyer pun aku x baik domam lagi.. dan macam semalam.. Mr. dolfin bg msg x benti.. agaknya risaukan aku kot. pasal aku susah nak domam. sekali time nie domam sampai 2 hari. petang tu aku dah baik domam.. elok jer baik .. aku mandi byk2.. pastu makan ngan sodap sekali.. ibarat x makan seminggu...

esoknya..aku start kijer.. tapi byk kijer kat luar.. tengah aku bawak keter.. tetiba bunyi prap...aku ingat apa plak yang patah nie.. aku benti tepi jalan.. tengok luar .. rupanya tayar aku tercocok kunci .. segugus kunci.. lohh sapa nyer kunci cicir tgh jalan nie.. nie mesti kes org semayang jumaat ..lalu depan masjid nie.. tercicir.. aku pun apa lagi.menggunakan skill tuko tayar.dah biasa pun tuko tayar nie. Sekali 2 skru x leh buka.. aku panic. x der sapa plak yang tolong n benti time tu.. macamana nak tuko nie. aku pun kol Mr. dolfin.. tapi time tu dia masih bertugas lagi.. x leh jumpa aku.. aku rasa nak nangis jer. Akhir nya adalah seorang mamat yang bawa trak n seorang mamat yang bawa lori datang tolong aku.. rupanya bukan aku jer x leh buka skru tu.. dorang yang lelaki tu pun sama x leh buka..heheheh. so x derlah malu aku bila x dapat buka skru tayar tu... akhirnya kudrat lelaki .. dua org lelaki tu bergabung tenaga membuka skru tayar tu.. bila boleh buka.. lega masing2...
lepas dah tuko tayar spare .. aku bawa keter ke bengkel tayar keter.. tgh aku cakap2 ngan apek situ.. sekali ader org hon.. aku toleh belakang ..ohhh My Mr. dolfin datang.. cepatnya dia sampai .. tapi tayar dah tuko baru dia sampai.. fuhhh.. apek tu pun tuko tayar...aku pie kat Mr. dolfin... tetiba tangan dia letak kat muka aku.. hah sejuk dah .. ingat demam lagi...terpinga pinga aku.. macam blur.. aku ingat nak tanya tayar .. ghupernya dia nak cek demam aku...heheheheh. rasa macam syok plak. ader org amik berat.. aku pun dah lupa yang aku demam sebelum nie... so dia pun cek lah tayar tu .. tunggu sampai habis tuko tayar,.... pastu dia pun balik.. x minum or apa pun.. pasai dia kata .. dia ader kijer kena buat.. x leh lamalama. apa pun aku rasa macam best jer bila dia datang jumpa aku.jauh tu dari tempat kijer dia .hehehe. tq dear

No comments: