Thursday, March 6, 2008

Aku menang DUIT

Aku baru jer masuk umah,lepas balik dari kijer. ingat nak tgk kebun bunga.. nak belek belek bunga. sekali h/p aku berbunyi macam biasa.lagu ...'ku meniti. awan yang kelabu. ku tempuhi lorong yang berliku. mencari sinar yang menerangi kegelapanku..' lagu sudirman. Sapa plak lah yang bagi msg time gini. sekali aku tgk ader msg dr no yang aku x biasa.. uikss aku heran. no sapa plak nie.. kalau dr singapore ..lain jer no nyer.. sapa plak yg duk kat luar malaysia yg bg msg kat aku nie. dengan xcited.. bukak lah msg . punyerlah terperanjat dpt msg ...



'pengumuman dari petronas malaysia, tahniah! sim anda bertuah memenangi hadiah cek tunai RM 14,000.00. Sila hubungi 006281318952697. tq.'


aku dah terbayang dah RM 14,000.00. ader can beli keter baru..gelang baru...pie holiday.. terus aku jerit panggil...makkkkkkkkkk. aku bg tahulah msg tu.. sekali mak aku jawab selamba jer. Bila masa plak ko nie isi minyak guna petronas. Sah sah ko kena tipu. baru aku terperasan. bila masa plak aku masuk petronas.. selama nie aku kuar masuk ke shell jer. iyer tak yer gak.


aku x kira.. aku buat dek jer ngan mak aku.. aku cuba lah gak call. sekali operator tu sebut.. harap maaf talian yang anda hubungi sedang sibuk buat masa ini. napa plak kuar suara INDON nie... lohh no indon ke.. nie yg rasa macam kena main jer nie.


aku pun forward lah msg tu kat someone. dia kata. x payah..tu tipu jer tu. x yah caya.. pastu aku forward lagi kat someone no 2. dia jawab. tak payah.tu tipu jer tu. org tu nak abiskan doit prepaid awak jer..


fuhh dah 3 org kata aku kena tipu... sebelum org keempat sebut.. baik aku buat dek jer. teringin gak nak tanya petronas. tapi macam malas jer. skg nie aku buat bodoh jerlah. takan senang sangat org nak dpt doit kan... selalu aku masuk pertandingan punyerlah susah nak menang.. kalau menang pun takat menang air kotak ader lah.. ini doit RM 14k. for sure aku di tipu...fuhhh menggong betoi org yg antar msg tu.. memainkan perasaan aku.

No comments: