Wednesday, April 9, 2008

Drama Kawin Muda


Sekarang aku tengah giler menonton citer Kawin Muda. Cerita dari Indonesia. Biasalah citer cintan cintan nie. Tapi cerita dia cerita cinta yang kelakar. Jarang aku tonton TV1. Tapi sebab citer nie.. aku akan melekat depan tv. Tak akan berjalan jalan atau meronggeng setiap ari isnin sampai jumaat dari pukul 7.30 sampai pukul 8.00 malam. Hanya kerna cerita nie.. Aku dah jatuh cinta ngan cerita nie. Aduhhhhhh. Arga and Sera ... aku jatuh hati sama kamu...


Nie sipnosis cerita nie sebanyak 26 episod yang aku dah translate ke bahasa Malaysia ..


Drama bergenre remaja ini bercerita tentang kehidupan dua anak muda yang menjadi korban perjodohan kerana tradisi keluarga. Cerita ini dibintangi Agnes Monica (sbgai Sera), Okan Kornelius (sbgai Agha), Baim Iskandar, Girindra Kara, Cahya Kamila. Lidya Kharismawati, Esmeralda, Rinna Hassim, dan Faris Djibran, menyuguhkan suatu cerita dengan berbagai konflik suka duka remaja yang harus menikah diusia muda.

Mengisahkan konflik remaja yang menikah diusia muda . Sera (
Agnes Monica) 17 tahun dan masih duduk dibangku SMU, tidak menyangka kehidupannya bakal berubah hanya dalam waktu sekejap. Perjodohan yang suadah diikrarkan orangtua sejak ia kecil, menjadi boomerang buatnya ketika beranjak dewasa. Pertemuan kedua anak muda yang sama-sama punya sifat keras kepala dan kekanakan ini dalam satu iktan perkawinan, membuat hidup mereka menjadi kacau bilau dan dunia terasa seperti kiamat untuk kelanjutan hidup mereka. Ternyata, menjalani hidup kawin muda tidaklah semudah yang mereka bayangkan.


Yang pasti cerita nie buat aku gelak jer.. heheheheh... Nak masukkan sekalilah lagu Agnes monica.. 'Takde logika' lagu tema dia .


Artist : Agnes Monica
Title : Tak Ada Logika

Karna aku tak tahu
Kau sudah ada yang punya
Atau bisikan cinta
Ku tahu engkau berdusta

Namun ku tak mau mengerti
Selama kau masih bersamaku
Karna ku suka
Ku butuh cinta yang pernah hilang dariku

Cinta ini kadang tak ada logika
Bersih semua hasrat dalam hati
Ku hanya ingin dapat memiliki
Dirimu hanya untuk sesaat

Karna aku tak tahu
Kau sudah ada yang punya
Karna kau telah bisikkan cintamu padaku
Ku tahu kau telah berdusta


No comments: