Friday, February 1, 2008

Besarnya Manusia !!

Nie adalah kawan saya yang antar email kat saya nie..so saya pun nak kongsi ngan yang lain.. Tak sangka saya 'besar betoi' saya nie ngan manusia lain. Walaupun 'besar' nya saya..tapi rasa langit tu lagi besar lagi tinggi sangat.. sampai kena dongak.. susah betoi nak capai langit.. Upernya ader lagi yang susah saya nak capai.

Nie bumi kita

Pastu bumi kita besar tu

Pastu besar tu jer ke bumi ..besar nyer matahari

Pastu mana tah bumi kita tu.. napa matahari dah jadi kecik

Ohh rupernya ader lagi bebola raksasa selain matahari..iks ikss ikss

Agak agak kat mana kita skg nie.. kalau tgk kat gambar atas nie..nak kata ibarat semut pun..semut lagi bosar rasanya..Di sini matahari hanya sebesar debu! Antares adalah bintang ke 15 yang paling terang kat angkasa. Jaraknya lebih dari 1000 tahun cahaya dari bumi.

Lalu . . . siapakah kita? apakah tujuan hidup kita? Apa yang membuat hidup kita, manusia, berharga? Masihkah kita bisa menepuk dada & berkata "inilah aku!"...??
Sedangkan kita terlalu kerdil berbanding Tuhan yang mencipta sekelian alam.

So renung renungkan lah bersama.

No comments: